Saturday, July 13, 2013

Compassion in business ビジネスにおける思いやり

I think compassion is always effective in relation with customers and colleagues but may not be always effective in relation with competitors. When we analyze the effectiveness in relation with competitors, we need to think about both economic value and spiritual value. If we are compassionate to competitors, negative economic value may be created for us. In this case, positive spiritual value is always created for both sides, and positive economic value may be created for competitors. If we are not compassionate to competitors, positive economic value may be created for us. In this case, negative spiritual value is always created for both sides, and negative economic value may be created for competitors. Which will you choose? There is one more option which is that we practice so-so compassion to competitors. In this case, so-so economic value and so-so spiritual value is always created for both sides. Therefore, we can say that both side's interest is well balanced.

Cf. http://www.slideshare.net/compassion5151/compassion-in-business

思いやりは常に顧客や同僚との関係で有効であると思いますが、競合との関係では必ずしも有効でないかもしれません。競合との関係で有効性を分析する時、経済価値と精神価値の両方を考える必要があります。競合への思いやりがある場合、自分達にとって否定的な経済価値が創造されるかもしれません。この場合、双方にとって肯定的な精神価値が常に創造され、競合にとって肯定的な経済価値が創造されるかもしれません。競合への思いやりがない場合は、自分達にとって肯定的な経済価値が創造されるかもしれません。この場合、双方にとって否定的な精神価値が常に創造され、競合にとって否定的な経済価値が創造されるかもしれません。さて、どうしましょう?もう一つの選択肢として、競合へそこそこ思いやりを実践する方法が考えられます。この場合、双方にとってそこそこの経済価値と、そこそこの精神価値が常に創造されます。従って、双方の利益が良くバランスしていると言えます。

参考:http://www.slideshare.net/compassion5151/ss-24191985